31 Μαρτίου 2009

Ανακοίνωση- καταγγελία

για τα σεμινάρια των 400 ωρών,

τον αυταρχισμό και την απαράδεκτη συμπεριφορά πανεπιστημιακών εναντίον συναδέλφων στο Μαράσλειο

Με κάλυψη το νόμο 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.) και πρωτεργάτες καθηγητές δημόσιων πανεπιστημίων και πρυτανικές αρχές ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια ακριβοπληρωμένα προγράμματα «εξειδίκευσης» στην Ε.Α.Ε. διάρκειας 400 ωρών.

Τα σεμινάρια αυτά, που οδηγούν σε πιστοποίηση και αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων, διοργανώνονται από πανεπιστήμια και πανεπιστημιακές σχολές σε συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς, εταιρίες και συλλόγους μέσα από δαιδαλώδεις και αδιαφανείς συμπράξεις.

Ο δημόσιος έλεγχος είναι ανύπαρκτος, αφού λειτουργούν χωρίς εσωτερικό κανονισμό και δεν υπόκεινται στις γενικές συνελεύσεις των αντίστοιχων πανεπιστημιακών τμημάτων.

Η διάρκεια κάθε σεμιναρίου πρέπει να είναι ετήσια, για ν’ αναγνωριστούν τα «πτυχία» που δίνουν. Μια ματιά στα προγράμματα που έχουν ήδη ανακοινωθεί αποδεικνύει ότι τα περισσότερα συρρικνώνονται στο εξάμηνο ή προσπαθούν να χωρέσουν τις 400 ώρες σε ορισμένα Σαββατοκύριακα το χρόνο.

Αποτελεί εμπαιγμό το γεγονός ότι κάποιοι πανεπιστημιακοί καθηγητές, που κατά τ’ άλλα δεν έβρισκαν χρόνο να εμφανίζονται στα μαθήματά τους στη μετεκπαίδευση, καθηγητές που εκλέχτηκαν σε υπεύθυνες θέσεις για να προασπίσουν και να διευρύνουν, υποτίθεται, την ποιότητα σπουδών στο δημόσιο πανεπιστήμιο, να πρωτοστατούν στη δημιουργία παραμάγαζων τύπου Ι.Ε.Κ. δίπλα και μέσα στο πανεπιστήμιο υπονομεύοντας το δημόσιο χαρακτήρα του και ανοίγοντας το δρόμο για διεύρυνση των ιδιωτικοποιήσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι πανεπιστημιακές και πρυτανικές αρχές που βάζουν την υπογραφή και τη σφραγίδα τους στις πιστοποιήσεις «ειδίκευσης» αποδέχονται τη μετατροπή των πανεπιστημίων σε επιχειρήσεις που λειτουργούν με γνώμονα τις ανάγκες της αγοράς και το κέρδος, αντί να είναι χώροι προαγωγής της επιστήμης, της ελεύθερης διακίνησης και αντιπαράθεσης ιδεών, χώροι προσβάσιμοι σε όλους όσους το επιθυμούν.

Είναι ωμός κυνισμός η επίκληση του κενού που όντως υπάρχει στις σπουδές και την επιμόρφωση γύρω από την Ε.Α.Ε. και η εκμετάλλευση της ανεργίας των εκπ/κών, για να δικαιολογηθεί η κερδοσκοπία με τα 400ωρα προγράμματα που έχει ανοίξει.

Είναι επικίνδυνο για την Ε.Α.Ε. που ταλανίζεται από τη χρόνια υποχρηματοδότηση και έχει γίνει πεδίο κερδοσκοπίας για κάθε είδους επιτήδειους, η επιμόρφωση όσων εμπλέκονται σ’ αυτήν να στριμώχνεται σε ορισμένα αγχωμένα Σαββατοκύριακα με 9ωρα και 10ωρα μαθήματα, χωρίς κανέναν δημόσιο έλεγχο. Εδώ και χρόνια η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά ουσιαστική, δημόσια και δωρεάν επιμόρφωση για όλους, δημιουργία νέων κατάλληλων σχολικών μονάδων, τη συνδιδασκαλία και την απο-ιδρυματοποίηση όσο το δυνατό περισσότερων ΑμΕΑ μετά από κατάλληλη στελέχωση των σχολείων με εκπ/κούς E.A.E. , σχολικούς ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό κλπ.

Μέσα από τέτοιου είδους σεμινάρια ανοίγει μία «κερκόπορτα» για μελλοντική κατάργηση των διδασκαλείων τη στιγμή που ο κόσμος της εκπαίδευσης ζητά διεύρυνση του θεσμού, ώστε να περιλαμβάνει το σύνολο των συναδέλφων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης προωθείται ο κατακερματισμός της γνώσης και η «τεχνικοποίηση» του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού. Προβάλλεται το μοντέλο του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής που δε χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών που θα οδηγεί σε πολύπλευρη παιδαγωγική, φιλοσοφική, κοινωνική και διδακτική μόρφωση. Αρκεί να κατέχει ένα πακέτο από τεχνικές στις οποίες θα εκπαιδεύεται ταχύρυθμα με δικά του έξοδα και θα τις εφαρμόζει άκριτα. Γιατί να μην παράγονται αύριο και δάσκαλοι γενικής αγωγής με το ίδιο μοντέλο; Δάσκαλοι φτηνοί, πειθήνιοι και αναλώσιμοι.

Η ιστορία αυτή αφορά ολόκληρη την εκπ/κή κοινότητα και λειτουργεί σαν πειραματικό εργαστήρι για ευρύτερες ιδιωτικοποιήσεις και επιχειρηματικές δράσεις σ’ όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Η υποχρηματοδότηση και η απαξίωση εντείνονται χρόνο με το χρόνο και οι ντιρεκτίβες της Ε.Ε. (αποφάσεις Λισαβόνας και Μπολώνια) πιέζουν για πανεπιστήμια – επιχειρήσεις που θα αντιμετωπίζουν τους φοιτητές ως πελάτες, για κατακερματισμό των σπουδών και της γνώσης, για ένα εκπαιδευτικό μοντέλο που θα παράγει οιωνεί καταρτίσιμους σπουδαστές (που θα κυνηγούν τα πτυχία και τις πιστοποιήσεις με ατομική τους ευθύνη) και αιωνίως απασχολήσιμους εργαζόμενους χωρίς εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Καταγγέλλουμε τη διοργάνωση σεμιναρίων 400 ωρών και απαιτούμε να ανασταλεί άμεσα η λειτουργία τους.

Καλούμε τους πανεπιστημιακούς που υλοποιούν 400ωρα προγράμματα να τιμήσουν τον τίτλο του πανεπιστημιακού δασκάλου σταματώντας άμεσα αυτά τα σεμινάρια και να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους ως επιστήμονες και δάσκαλοι στο πανεπιστήμιο προάγοντας το δημόσιο χαρακτήρα του κόντρα στις «σειρήνες» της αγοράς. Τους καλούμε να αγωνιστούν μαζί με το εκπαιδευτικό κίνημα για την υπεράσπιση και διεύρυνση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Ένα από τα σεμινάρια ειδίκευσης στην Ε.Α.Ε. υλοποιείται αυτό το διάστημα από το Παιδαγωγικό Τμήμα Αθήνας υπό την εποπτεία του προέδρου του, ψυχιάτρου Παπαδάτου Γιάννη. Η «πρωτοτυπία» του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι ότι τα μαθήματα γίνονται τα Σαββατοκύριακα μέσα στο χώρο του Μαρασλείου!

Το Σάββατο 21/3/09 αντιπροσωπεία μετεκπαιδευόμενων και συναδέλφων που εργάζονται στην Ε.Α.Ε πήγαν να ενημερώσουν τους συναδέλφους που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο σεμινάριο, να επιδώσουν ψήφισμα καταγγελίας του Συλλόγου Μετεκπαιδευόμενων Αθήνας και να ρωτήσουν πότε και πως παραχωρήθηκε ο χώρος του Μαρασλείου. Ο κ. Παπαδάτος επιχείρησε να απαγορεύσει την πρόσβαση των εκπαιδευτικών στο χώρο (!!), χαρακτήρισε τα μέλη της αντιπροσωπείας «κουκουλοφόρους», αρνήθηκε απαξιωτικά να δώσει την οποιαδήποτε εξήγηση και όταν ένας από τους παραβρισκόμενους τον ρώτησε πώς γίνεται να μην έχει εμφανισθεί ποτέ σε μάθημά του στο Ά εξάμηνο της ειδικής αγωγής στο Μαράσλειο με το πρόσχημα της κακής κατάστασης της υγείας του, αλλά είναι ικανός να διδάσκει σε επί πληρωμή σεμινάρια , επιτέθηκε στο συνάδελφο με σκαιό τρόπο απειλώντας τον ότι θα τον κλείσει φυλακή.

Το Δ.Σ. των Μετεκπαιδευόμενων στο Μαράσλειο Διδασκαλείο καταγγέλλει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την απαράδεκτη συμπεριφορά του προέδρου του Μ.Δ.Δ.Ε. κ. Δράκου, απέναντι στα μέλη του συμβουλίου την Τρίτη 24 Μαρτίου. Συγκεκριμένα την ώρα που τρία μέλη του Δ.Σ. τοιχοκολλούσαν την απόφαση της Γ.Σ. Ειδικής Αγωγής του Συλλόγου για το ζήτημα των σεμιναρίων των 400 ωρών, ο κ. Δράκος βγήκε σε έξαλλη κατάσταση από το γραφείο του, έσκισε τις ανακοινώσεις του συλλόγου, επιτέθηκε με απαράδεκτους, προσβλητικούς, σκαιότατους χαρακτηρισμούς και προσπάθησε να χειροδικήσει εναντίον των συναδέλφων Μετοικίδη Σάββα, Μπερμπαντιώτη Δήμητρας και Γιαννακού Αναστασίας, έφτασε μάλιστα στο σημείο να απειλήσει το συνάδελφο Μετοικίδη με διαγραφή από τη σχολή. Επιθέσεις και χαρακτηρισμοί του τύπου «φασίστες, κουκουλοφόροι, παλιοπατσαβούρα, δασκαλάκια που θα τα βάλετε μαζί μου» προσβάλλουν ολόκληρο τον κλάδο των δασκάλων και δεν ταιριάζουν στο χώρο του πανεπιστημίου, σε πανεπιστημιακό καθηγητή και πρόεδρο του Μ.Δ.Δ.Ε. Οι πρακτικές αυτές φέρνουν στο μυαλό μας άλλες εποχές και άλλα ήθη. Το πανεπιστήμιο και ιδιαίτερα το Διδασκαλείο δεν είναι μαγαζάκι κανενός, ανήκει σε όλους και πρωτίστως στους δασκάλους. Η συνδικαλιστική και πολιτική δράση και μάλιστα μέσα στο χώρο του πανεπιστημίου έχει κατακτηθεί με αγώνες, δεν μπορεί κανένας να εμποδίζει τη διακίνηση των ιδεών και των απόψεων.

Ας μην κοροϊδευόμαστε. Η επίθεση αυτή δεν είναι τυχαία. Η αισθητική του χώρου του Μαρασλείου, που τάχα ρυπαίνεται από τα αναρτημένα ψηφίσματα και τις ανακοινώσεις των μετεκπαιδευόμενων, ενώ κανείς δεν ενοχλείται όταν κατακλύζεται από διαφημιστικά σεμιναρίων και ινστιτούτων, ήταν η αφορμή. Κάποιοι έχουν χάσει την ψυχραιμία τους, τους ενοχλεί η δράση του κινήματος, η θέση και η άποψή μας για τα σεμινάρια των 400 ωρών, θέλουν να μας εκφοβίσουν και να φιμώσουν οποιαδήποτε συνδικαλιστική δράση. Επιδιώκουν με όλους τους τρόπους να επιβάλλουν τη «σιωπή των αμνών», την αποδοχή από μέρους μας της ιδιωτικοποίησης και της εμπορευματοποίησης της ειδικής αγωγής και του δημόσιου πανεπιστημίου. Αν έχουν λόγο, καλά κάνουν και ανησυχούν. Τίποτα δε θα μείνει κρυφό.

Δηλώνουμε με όλους τους τρόπους και προς όλες τις κατευθύνσεις ότι θα συνεχίσουμε αποφασιστικά τον αγώνα μας για την κατάργηση του ν. 3699/2008 και των σεμιναρίων των 400 ωρών, για να σταματήσει η λειτουργία τέτοιου σεμιναρίου στο χώρου του Μαράσλειου Διδασκαλείου. Δε θα ανεχθούμε καμία προσβολή της αξιοπρέπειας των συναδέλφων και καμία προσπάθεια φίμωσης της συνδικαλιστικής μας δράσης. Ο αγώνας για δημόσια, δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση και μετεκπαίδευση είναι ζήτημα που αφορά τον κλάδο των εκπαιδευτικών και θα τον υπερασπιστούμε μέχρι τέλους.

Καλούμε τους καθηγητές του Π.Τ.Δ.Ε. την ΠΟΣΔΕΠ, τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ τους πρωτοβάθμιους συλλόγους εκπαιδευτικών να πάρουν θέση και να καταδικάσουν τη συγκεκριμένη συμπεριφορά και τακτική.

Διεκδικούμε:

  • Να καταργηθεί ο Ν. 3699/2008
  • Να ανασταλεί η λειτουργία όλων των 400ωρων προγραμμάτων «εξειδίκευσης» τώρα
  • Να ανοίξει ο δρόμος για τη μετεκπαίδευση όλων των εκπαιδευτικών, όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων (εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, σχολικοί νοσηλευτές, ψυχολόγοι,
  • κοινωνικοί λειτουργοί, και ειδικό βοηθητικό προσωπικό ) στα διδασκαλεία και τα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας, με αυξημένο αριθμό εκπαιδευόμενων για να καλυφτούν οι ανάγκες στην ειδική αγωγή.
  • Να αναβαθμιστούν οι σπουδές στα διδασκαλεία ώστε να περιλαμβάνουν όλες τις σύγχρονες εξελίξεις στην Ε.Α.Ε με ενεργό ρόλο των μετεκπαιδευόμενων στην επιλογή και τη διαπραγμάτευση των γνωστικών αντικειμένων
  • Να στελεχωθούν πλήρως όλες οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα (από καθαρίστριες και τραπεζοκόμους μέχρι εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές κλπ)
  • Να διευρυνθεί ο θεσμός των τμημάτων ένταξης και να στελεχωθούν πλήρως με εκπαιδευτικούς και ειδικό επιστημονικό προσωπικό ώστε να προχωρήσει η ένταξη όσο το δυνατό περισσότερων ΑμΕΔ στο κοινό σχολείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: